9 dagen 'alleen' - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu 9 dagen 'alleen' - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

9 dagen 'alleen'

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

28 Juni 2014 | China, Chengdu

Voor een klein en simpel project hadden wij afgelopen week een afspraak op het kantoor van een Shu embroidery producent en handelaar in het Global Center. De provincie Sichuan en de stad Chengdu staan al eeuwen lang bekend om het traditionele ‘Shu’ borduurwerk. De dingen die ze daar hadden staan zagen er heel indrukwekkend uit. Vooral het kamerscherm vond ik heel erg mooi. (Ongeveer 5.900 euro. Ik wilde het eigenlijk stiekem meenemen, maar ik denk dat ik het op de zwarte markt in Beverwijk ook wel kan vinden..) Over een week horen we of we hun opdracht krijgen. Voor een andere afspraak deze week moesten we in het Wangjiangpark zijn, een oud park met 150 verschillende soorten bamboe. De klant was een uur te laat en onze tijd nuttig te besteden hebben mijn collega’s mij eindelijk Mahjong geleerd. Nu kan ik het populaire Chinese kaartspel spelen én mahjongen! (Toch wel even anders dan het Majongen wat ik vroeger op onze eerste pc thuis speelde.) Alleen vonden we het alle drie niet een bijzonder interessant spel, dus na een tijdje werden de stenen gebruikt voor domino-rijtjes en daarna om torens mee te bouwen, uiteraard onder het mom van ‘kijken wie de beste bouwkundige was en de stevigste toren kon bouwen.’ Achteraf vond ik het wel leuk om Mahjong te leren, want nu kan ik het ook weer aan Brenda, Frank, Linda en m’n ibu leren als ze komen! Zo leuk al dat bezoek! En eergisteren heb ik samen met Iris van Aikido Delft gegeten in de buurt van het Tianfu Square. Het was zo leuk om haar te zien! Ze kwam uit Foshan, verblijft een paar dagen in Chengdu en gaat dan weer door naar een andere provincie. Het was echt gezellig om eergisteren en vandaag (tijdens ons avond eten nabij de Wenshu tempel) met haar bij te kletsen. Nu ik het toch over bijkletsen heb, moet ik ook zeker een goede hoeveelheid credits geven aan m’n vader die helemaal zelf een computer heeft opgestart, Skype heeft geopend en een videogesprek met mij tot stand wist te brengen! Die tien minuten van goede verbinding waren gezellig! De volgende keer wordt dat uur van voorbereidingstijd vast korter pap, ik geloof in je! ;-D Voor m’n fans: vanaf nu tot en met half augustus mijn Gmail en FB weer openen, want ik heb de VPN van Jenna gekregen. Jenna is afgelopen weekend voorgoed terug gevlogen naar Hawaii, snik snik. Vorig weekend hebben Kerensa, Heidi en ik haar verrast op het vliegveld, midden in de nacht, met een vaarwel-spandoek. En sinds deze week zit Kerensa in Hong Kong en gaat direct daarna door naar Amerika voor vijf weken, dus dit is mijn eerste weekend zonder mijn vaste vriendinnetjes en dat voelde wel een beetje gek. Gelukkig is de wedstrijd van morgenavond een goede afleiding en staat over 9 dagen Brenda voor m’n neus! Groetjes vanuit regenachtig Chengdu.

  • 06 Juli 2014 - 16:11

    Anneke:

    Hi Syl,

    Je vader leert het nog wel, geduld en het komt goed. Leuk verslag, loop een beetje achter met lezen, maar hou het wel bij.

    Groetjes

    Anneke.

  • 07 Juli 2014 - 23:52

    RO:

    Jij bent wel vaak midden in de nacht in touw de laatste tijd. Lekker bezig.

    Je gaat het nog druk krijgen met al dat bezoek. Gids!


    Gr

    RO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 11646

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: