My personal homestay & keuzes - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu My personal homestay & keuzes - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

My personal homestay & keuzes

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

07 Augustus 2014 | China, Chengdu

Na de afgelopen maand zo goed mogelijk te hebben geprobeerd om te balanceren tussen hard werken en gastvrouw zijn, weet ik haast niet meer waar ik moet beginnen met schrijven. Zoals verwacht heb ik eerst met Brenda en later met Frank Chengdu voor de tweede en derde keer 'voor het eerst' gedaan en gezien. Ik geloof en hoop dat ze het allebei heel erg naar hun zin hebben gehad op dit persoonlijke vakantieadresje. Met allebei heb ik ook nieuwe delen van de provincie ontdekt. Zo zijn Brenda en ik in één weekend met de trein (hele beleving op zich!) naar het irrigatiesysteem van Dujiangyan geweest en naar de heilige berg Qingchengshan, waar vanuit in het jaar 140 het Taoïsme is verspreid. Frank en ik zijn in ons weekend naar Jiuzhaigou gevlogen, in het noorden van de provincie, en hebben daar gelogeerd in een Tibetaanse B&B (bekende: Zhou Ma) en hebben samen met een miljoen andere Chinezen het natuurreservaat met meren en watervallen bezocht. Het was leuk om verhalen te horen van backpackers. Naast ons verbleven er nog twee andere stelletjes bij Zhou Ma en het was leuk om te horen waar ze vandaan kwamen en waar ze nog naar toe wilden gaan. Allemaal net zo fan van de Lonely Planet als wij (en daarom allemaal bij dezelfde Tibetaanse B&B terecht gekomen.) Alle drie de plekken zijn Unesco Werelderfgoed gebieden en het was echt prachtig. Ik zal dit keer wat meer foto's uploaden, de plaatjes liegen er niet om. De weekenden waren super en eigenlijk was de afgelopen maand hartstikke leuk en gezellig. Daar tegenover staat dat ik in deze periode meer en meer ben gaan twijfelen over NonA-Studio en hoe lang ik hier nog wil blijven. Niet alleen omdat het werk niet is wat ik verwachtte, maar ook omdat ik zo regelmatig ziek ben dat ik mijzelf begin af te vragen wanneer ik voor mijn gezondheid moet kiezen en dus terug naar Nederland ga. De komende maand ga ik daar goed over nadenken en wellicht kom ik eerder terug dan de geplande 22 december. Nu eerst weer eens uitzieken, bijkomen en vooral veel foto's uploaden :).

  • 07 Augustus 2014 - 08:49

    Marlene:

    Denk zeker goed na hoor, je gezondheid is het belangrijkste. Leuke foto s. XXX

  • 07 Augustus 2014 - 09:24

    Sylvana In Chengdu:

    Dank je! Jammer dat de foto's alleen via het overzicht allemaal te zien zijn. Het is wel een lastige beslissing. Ik wil afmaken waar ik aan begonnen ben en tegelijkertijd kiezen voor mijn gezondheid... xxx

  • 07 Augustus 2014 - 12:01

    Daphne:

    Heey chickie, hoe gaat het met je? Fijn dat je het leuk gehad hebt met Brenda en Frank. Maar vervelend dat je vaak ziek bent geweest en dat je werk tegenvalt. Vermaak je je verder nog el in China? Heb je daar veel leuke mensen leren kennen? Jammer voor je als je vervroegd terug zou moeten komen. Maar ik zou het wel weer erg gezellig vinden als je in Nederland bent! Hier gaat het goed. Ik heb nu nog 2 weken vrij dus ik ben druk aan t socializen en druk met mn eigen bootcamps. Met Clemmens en mij gaat t goed. Nog geen ander huis helaas maar dat komt wel. Hoop je gauw weer te zien en denk nog maar goed na over je beslissing. Enjoy nog iig zolang je in China zit! Xxxx Daph

  • 07 Augustus 2014 - 12:05

    Daphne:

    Leuke foto's!!

  • 08 Augustus 2014 - 11:52

    FV:

    Het blijven spannende tijden daar he? Super leuke foto's allemaal, wat een ervaring is China toch!! Raar dat niet alle foto's bij je blog staan maar voor een deel in het overzicht...

    Het is natuurlijk geen gemakkelijke keuze, maar je zal ongetwijfeld de juiste beslissing nemen. Als je maar goed voor jezelf zorgt, hoe lang je daar ook nog blijft. Because you're worth it!

    Stay awesome! ;) XxX

  • 08 Augustus 2014 - 16:41

    Abi:

    jammer om te horen dat je lichaam het minder leuk vindt in China. Maar je lekker voelen is het belangrijkste wat er is dus ik begrijp je het wel.

  • 08 Augustus 2014 - 20:19

    Myrthe:

    Hee Syl, jammer dat je ook in het 'zen'ne China last hebt van stress:( en dus je gezondheid. Ik spreek natuurlijk een beetje uit eigenbelang (zeker als je voor 4 oktober komt!) maar je moet altijd voor jezelf kiezen! Niet voor je perfectionisme of je carrière... Dus luister goed naar jezelf en je lichaam:)

  • 14 Augustus 2014 - 09:41

    Sylvana:

    Ja inderdaad. Maar smog is aanleiding voor de gezondheidsklachten, de stress kwam pas later en is het resultaat van een 'lichtelijk frustrerende' werkomgeving. Netjes uitgedrukt :). Maar je hebt gelijk, gezondheid (ook mentale) en geluk, gaan boven perfectionisme. Ik heb goed geluisterd en mijn keus wel gemaakt ;) ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 1918
Totaal aantal bezoekers 11652

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: