Op grote hoogte - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu Op grote hoogte - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

Op grote hoogte

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

03 September 2014 | China, Chengdu

'Moest eventjes het land verlaten', dus dat kwam erop neer dat ik 'eventjes' op en neer naar Hong Kong moest (op de baas zijn kosten)! Het was dan misschien een hele korte trip, maar ik had genoeg tijd om alles te zien wat ik wilde zien. Waar ik erg benieuwd naar was, waren bijvoorbeeld de restanten uit de Engelse overheersing. Op Hong Kong-eiland is dat de voormalige gevangenis, het politiestation en de peak tram. Op Kowloon-eiland is dat de clocktower in de haven en een voormalige school voor kinderen van Engelse expats. Daarnaast wilde ik graag de Avenue of the Stars zien, het beeld van Bruce Lee, Kowloon park, Soho en Lan Kwai Fong. Het was 32 graden en ik zweette me helemaal kapot omdat ik met rugtas op een hoog tempo door de drukke en hete stad liep om zoveel mogelijk te zien haha. Maar het was het meer dan waard en uiteindelijk had ik zelfs nog een klein beetje tijd over!
Wat ik altijd leuk vind om mee te maken als ik ergens in China reis, zijn de momenten dat je andere buitenlandse reizigers ziet en aan hun doen en laten kan merken of ze dezelfde soort trip maken als jij, waar ze vandaan komen en waar ze waarschijnlijk naartoe zullen gaan en of je ze dus nog een keer zult zien. Zo stond ik bijvoorbeeld heel vroeg bij het dalstation van de peak tram om mij als een van de eerste over-enthousiaste toerist mij naar boven te laten rijden. Ik zag daar twee mannen die boven op de berg min of meer dezelfde route hebben afgelegd als ik en ik zag een jonge jongen waarvan ik zo sterk vermoedde dat hij ook naar het 360° uitkijkplatform zou gaan. En ja hoor: die twee mannen en ik zaten zelfs in dezelde tram weer terug en die jongen stond inderdaad ook boven op het platform. Ik kan mezelf heel goed bezig houden door naar anderen te kijken en dan te denken 'tot zo daar en daar' en dat het dan inderdaad zo is. Het mooiste is om anderen te zien met de Lonely Planet, want ondanks dat ik niet echt tevreden ben over de China-versie, ik dan toch wel een goede inschatting kan maken wat hun volgende stop zal zijn. Kortom: gewoon goed vermaak voor ieamand die alleen reist.

De meeste van de jullie die mijn vorige blog hebben gelezen zijn inmiddels op de hoogte dat ik binnen afzienbare tijd terug kom naar Nederland. Ik zal nu nog niet verder uitwijden over de exacte datum, omdat ik het eerst nog aan mijn collega's moet vertellen, maar ik ben in elk geval heel erg blij om terug te komen! Het leven is hier misschien dan wel erg relaxed en de stad bevalt mij nog steeds heel goed, maar vooral het dagelijkse werk en daarnaast ook de regelmatige doktersbezoekjes zorgen ervoor dat ik hier niet langer wil blijven. Daarnaast kijk ik er ook natuurlijk heel erg naar uit om terug te komen naar alle lieve mensen die ik de laatste zes maanden heb moeten missen! ;-) Maar voor het zo ver is, heb ik er eerst nog heel veel zin in om Chengdu aan de derde lichting en mijn laatste bezoekers te laten zien! Nog maar 6 dagen voordat ze komen, yay!

  • 03 September 2014 - 16:54

    Anneke:

    Hi Syl,

    Leuk Hong Kong, zelf nooit geweest. Geniet nog van je tijd daar. Vlieg zelf vrijdag naar "je weet wel" Je vader en Anja zijn al op weg.
    Groetjes
    Anneke

  • 09 September 2014 - 16:38

    Yaa:

    Tijdens mijn cursus in London heb ik ook een jongen ontmoet uit Hong Kong. Het was opzienbarend hoe anti China en pro England hij was. Hij had zelfs een foto van the Queen als screensaver of z'n telefoon. Na een tijdje dacht ik echt 'gast we get it, you hate China' lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 11647

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: