Seven months in China (2014) - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu Seven months in China (2014) - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

Seven months in China (2014)

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

27 September 2014 | China, Chengdu

Ik mag er dan eindelijk over schrijven! Op 1 oktober kom ik terug naar Nederland! Iedereen hier is inmiddels op de hoogte en sommige vrienden heb ik al gedag moeten zeggen. Vandaag is het mijn laatste werkdag, naja ‘werk’ dag, want veel werk is er natuurlijk niet, dus heb ik genoeg tijd om mijn laatste blog te schrijven. Ik ben zo blij dat ik het hoge woord eruit is en ik vanaf morgen kan beginnen met mijn koffer te pakken. Mijn moeder en tante waren hier de afgelopen twee weken en hebben al een deel van mijn spullen mee terug genomen, dus dat scheelt weer. Als ik terug ben in Nederland wordt het tijd voor plan B. Ik heb voor het gemak het ideaalbeeld van een baan in de (steden)bouw voorlopig maar laten varen en tijdelijk vervangen door het idee dat ik eerst gewoon geld moet gaan verdienen; dus op 6 oktober staat een bezoek aan randstad in de planning. Vanaf hier houd ik al een tijd de meeste vacaturesites in de gaten en WoningNet voor de regio Amsterdam. Als iemand nog tips of banen of woningen in de aanbieding heeft... dan hoor ik het graag ;)
Met Linda en mijn moeder was het heel gezellig. Dit keer geen tripjes naar Jiuzhaigou, Dujiangyan of Qingchengshan, maar in plaats daarvan een uitgebreider Chengdu. In hun laatste weekend hebben we fietsen gehuurd en zijn we door de 'flower market', een groot natuurpark in het oosten van Chengdu, gefietst. Zij hebben in hun eerste weken de meeste tempels en parken wel gezien (zelfs meer dan ik) en ik heb ze meegenomen naar mijn favoriete restaurants. We hebben zelfs Japans, Engelse fish and chips, en Turks gegeten!
In de laatste ‘werk’week moest ik nog mee naar Bamboo Sea, een gebied in zuidelijk Sichuan waar een scene van de populaire film ‘Crouching Tiger Hidden Dragon’ uit 2000 is opgenomen. Weer een toeristische trekpleister dat ik van mijn lijstje kan strepen. Het enige wat nog overblijft is Emeishan (weer een berg beklimmen), maar daar kan ik mee leven.
Nu kan ik dan echt gaan aftellen. Nog maar een kleine week en loop ik weer onder een blauwe hemel. Wat ik het meest zal missen? Sowieso de muziek van Justin Bieber en de Backstreet Boys in de metro, “baby baby baby oooooooh”; op straat ongegeneerd en geoorloofd in je oor lopen peuteren, ja ik ook; op chille ‘Bruce Lee schoenen’ lopen; een warme en zeer uitgebreide lunch om stipt 12 uur en mijn verhalen opschrijven. En waar vind ik nou ooit nog een baan waar mijn collega mij na de lunch een kussen aanbied voor een gezamenlijke powernap?
Ik heb de afgelopen zeven maanden altijd met heel veel plezier mijn verhalen voor jullie opgeschreven en heb ze daarom gebundeld in een boek die ik hier wil laten afdrukken zodat ik later altijd nog even terug kan kijken op een geweldige ervaring in lovely China! Maar aan alles komt een eind, zo ook aan mijn laatste blog. Trouwe lezers, bedankt voor jullie altijd leuke reacties, 谢谢! Tot de volgende reis!

  • 27 September 2014 - 17:31

    Myrthe:

    Jeej!! Je wordt in ieder geval ontvangen met een feestje op de 4e;)

  • 27 September 2014 - 18:06

    Daphne:

    En op de 2e. En wie weet nog wel meer. Dat wordt een echte feestweek! Goede terugreis gewenst zonder tussenstop in Engeland en tot volgende week! Xxxx

  • 28 September 2014 - 07:26

    Monique :

    Wow Syl, klinkt als een mooie afsluiting! Goede reis en tot snel lieverd!

  • 28 September 2014 - 16:31

    RO:

    Een boeekkkk!! Vette shit.
    We zien je graag weer verschijnen!

    Tot volgende week.

    Ro en Jacq

  • 29 September 2014 - 10:05

    Sandra:

    Goede thuisreis gewenst! Vanaf begin 2015 is er zo nodig een nieuw en ruimer tijdelijk ondekomen voor jou in Den Haag... Tot op de kumpulan! X

  • 29 September 2014 - 15:36

    Sylvana:

    Jaaaa boek is binnen! Het is een echte 'made in China', want de linkerpagina is rechts geprint en de rechterpagina is links geprint haha, doesn't make any sense anymore! Wow een tijdelijk onderkomen in Den Haag klinkt niet verkeerd! Hoor graag meer ;) Tot snel!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 2407
Totaal aantal bezoekers 11648

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: