Paella als ontbijt! - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu Paella als ontbijt! - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

Paella als ontbijt!

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

15 Juni 2014 | China, Chengdu

We waren erbij en het ging priehiemaaa, VIVA HOLLANDIA!! We houden van het leven, de liefde en de lust. We feesten door tot s'avonds laat, nog lang niet uitgeblust! We waren erbij, en .... (Monique ik moet altijd aan jou denken bij dit liedje!) Hoe awesome was de eerste wedstrijd van Oranje van afgelopen zaterdag!? Het was een redelijk onmenselijke tijd voor mij, 03.00 in de nacht, maar ik moest en zou kijken! Ik had zelfs mijn twee Chineze collega's zo gek gekregen om de wedstrijd (de een in het oranje!) bij te wonen, en daarnaast waren ook Jenna en Kerensa erbij. Ik had mijn oranje voetbalshirt met #9 op de achterkant aan Kerensa uitgeleend en volgens mij bracht dat geluk! Mijn eerder verloren vertrouwen in Van Persie is weer in ere hersteld. Dat eerste goal was zoooo mooi, hoe hij als vliegende zeemeerman die bal uit de lucht kopte! A True Flying Dutchman. Om nog maar over de vier(!) doelpunten die zouden volgen te zwijgen. (Onno, zal ik je vlaggetje terug sturen, zodat je hem kan herschrijven?) We hebben de wedstrijd in Shamrock gekeken. De andere expat kroeg 'Beernest' (500 meter verderop) was gevuld met Spanjaarden. Sham had binnen en buiten een groot scherm. Na het eerste doelpunt van Spanje (grrrrrr panalty, stelletje sukkels), kwamen wij er binnen achter dat ons beeld 10 seconde achter liep op het scherm van buiten. En omdat het toch wel heeeel vervelend is om 'ooooeeeee' en 'aaaaaahhh' 10 seconden eerder te horen dan dat jij iets ziet gebeuren, zijn we na de pauze naar buiten verkast. En tot mijn grote verbazing zijn er een stuk of 15 Nederlanders in Chengdu! Het is tijdens het WK opeens een stuk makkelijker geworden om ze te herkennen! Dus ik heb weer wat nieuwe 'WeChat vrienden' erbij. Ik was om 05.30 thuis en om 09.00 alweer op om het rugby tournament te kijken. Het werd in Chengdu gehouden, dus geen excuus meer om niet te gaan. De velden waren in het westen van de stad en het was heel bizar om vanaf de derde randweg de straat uit te lopen en het gevoel te hebben dat we op het platteland terecht waren gekomen. We waren met zijn vieren, Kerensa, Jenna en Heidi (uit Duitsland) en vooral Heidi kon het grote verschil tussen de drukke straat achter ons en het landelijke wat voor ons lag niet geloven. De rest van ons vond het heerlijk. Deed mij een beetje denken aan de Ookmeerweg (maar dan veel drukker) en het Ma Braunpad. We hebben het supporten maar een uurtje volgehouden, want 'De Panda's' deden het niet goed, hehe, en ik was gewoon moe, dus ben daarna direct naar huis gegaan om bij te slapen. Dat kan ik tegenwoordig doen in een (oranje) kamer zoder vervuilde lucht, want ik heb online een luchtfilterapparaat aangeschaft. Tenminste, dat heeft Xiao Fei voor mij gedaan, sinds mijn Chinees nog niet op niveau is ;) Vanaf nu hopelijk geen hooikoorts, allergieen en doktersbezoeken meer!

  • 15 Juni 2014 - 11:32

    LF:

    Wat leuk dat je hebt genoten van de wedstrijd in het verre China. Ik geniet van je verslag en de foto's. (vooral de weerkaart van Spanje: geweldig) Fijn dat je in een schone lucht kan wonen/slapen. Hoop dat het helpt. Heerlijk dat er weer internet is (toch?) mail ik je gauw weer. Kus LF

  • 16 Juni 2014 - 09:20

    RO:

    Beetje midden in de nacht oranje steunen en gelijk door naar een toernooi. Respect!
    Ik denk dat je online nog veel meer Chineze hebbedingetjes, die zeer nuttig zijn, kan kopen.
    Leuk spel he, 'Herken de hollander'. Maar zo is het wel heel makkelijk tijdens het WK.

    greetings
    RO

  • 19 Juni 2014 - 12:19

    Sylvana In Chengdu:

    Haha ja he! Die hard supporter (ongeacht de sport).Maar ik twijfel er nu wel aan of ik Chili thuis ga kijken zodat ik direct daarna in slaap kan vallen. Het is toch wel erg vermoeiend, die wedstrijden 's nachts :)Er zijn heel veel nuttige dingetjes te koop, maar hoe ga ik die ooit allemaal weer terug meenemen naar Nederland? Plus het kost toch geld (ook al is het niet veel).
    P.S. Herken de Hollander is mijn favoriete spel! P.S.2, helaas Lin, er is nog steeds geen gmail :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 1365
Totaal aantal bezoekers 11661

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: