Verjaardag bij de dokter - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu Verjaardag bij de dokter - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

Verjaardag bij de dokter

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

01 Juni 2014 | China, Chengdu

Bedankt voor alle leuke en lieve verjaardagskaarten, telefoontjes, e-mailtjes, de Skype-gesprekken en de Watsapp & Facebookberichtjes!! De kaarten heb ik opgehangen en de meeste Facebookberichtjes heb ik voorgelezen gehad, of via de watsapp op foto's binnen gekregen ;) Jenna en Kerensa hadden gister een tafel bij een Turks restaurant gereserveerd. Maar in plaats met collega's en vrienden gezellig uit eten te gaan en te feesten, is het toch iets anders gelopen en sloot ik de dag af met een snelle stop bij de snackbar... M'n verjaardag heb ik maar een week 'uitgesteld'. Kan ik nog 1 week zeggen dat ik pas 25 ben :-D! Ik voelde me al een paar dagen niet lekker en het werd er niet beter op. Dus gisteren heb ik vooral bij de dokter gezeten (ze kennen geen huisartsen, dus dan zit je gelijk bij het ziekenhuis) met opgezwollen lymfeklieren en keelamandelen, rode jeukende ogen, dichte neus en 1 werkend oor. Oorzaak: kou gevat + hooikoorts. Gevolg: ontregeld hoofd! Vet chill toch?! Haha. Vandaag moet ik weer terug naar de dokter, kijken of het beter gaat.
Op het werk gaat het verder prima! Afgelopen donderdag hadden we een introductie plus bespreking met nieuwe potentiële partners. Maar er werd behoorlijk weinig besproken. We kwamen binnen, werden geïntroduceerd door een derde partij (in het Chinees) en er werd gelijk een samenwerkingscontract ondertekend! Ik wil wel weten wat ze gezegd heeft, want dat mag ze vaker doen :-D Er was een Duitser aanwezig bij die 'bespreking' en hij herkende mijn Nederlandse accent al toen ik mijzelf voorstelde (bah, dit is al de tweede keer). Bleek dat hij zelf vaak in Renesse komt (dat vond ik dan wel weer grappig).
Aankomende maandag is het Dragon Boat Festival. Dan worden er, vooral in het zuiden van China, Dragon Boat Races gehouden met veel lawaai en trommels. Er is zelfs speciaal 'Dragon Boat Festival Food': driehoekjes van kleefrijst met vlees erin, ingepakt en gestoomd in bladeren. Ik weet nog niet hoeveel ik van die dag mee zal krijgen. Het leeft in Chengdu sowieso wat minder en wij hebben een afspraak met een andere potentiële partner op kantoor. Dus als ik me beter voel ga ik daarheen. Hij is ook Duits. Ik zal nog beter mijn best doen op mijn Engels, zodat ik niet nóg een keer al bij de eerste twee woorden zo makkelijk herkent wordt!

  • 01 Juni 2014 - 23:33

    Ro:

    Ik heb dit verslag weer met veel belangstelling gelezen.
    Mooi (*&*^$ om weer ziek te zijn. Maar het houdt je jong.

    Great doing business with you.

    grtz

    RO!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 11664

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: