VPN me! - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu VPN me! - Reisverslag uit Chengdu, China van Sylvana Chengdu - WaarBenJij.nu

VPN me!

Blijf op de hoogte en volg Sylvana

25 Mei 2014 | China, Chengdu

Wat een verschrikkelijkheid xD Wel mailtjes binnen krijgen omdat iemand iets op mijn Facebook prikbord heeft geplaatst, of me een berichtje stuurt, maar het dan niet kunnen zien, omdat mijn VPN het heeft opgegeven, waardoor Facebook een no-go area is geworden! Zucht,... 'China problems'. En dat met mijn verjaardag over 1 week. Hoe moet het met al die felicitaties? Hahah grapje! Geloof me, als ik iets niet interessant vind is het mn 26e verjaardag. Bovendien heb ik de kaarten nog ;)! Behalve dat Facebook niet toegankelijk meer is, wordt research doen via Google een crime en een bepaald liedje willen luisteren via YouTube onmogelijk. En de Chinese zoekmachine geeft toch echt andere resultaten. Helaas, katjangkaas. Dus ik weet al wat ik de aankomende week ga doen (naast heel hard werken natuurlijk, ahum): op zoek naar een nieuwe VPN! Behalve dat Facebook onbereikbaar is geworden, werkt thuis mijn Ipod niet op het draadloos netwerk (laptop en telefoon wel, iemand een idee waardoor het één wel werkt en het ander niet?) waardoor ik nu serieuze Hay-Day afkickverschijnselen heb. Tjah, het leven is zwaar in China :-D Gelukkig zijn andere dingen daarentegen weer heel erg makkelijk. Ik ben misschien minder mobiel qua computermogelijkheden, maar ben wel weer mobiel op andere vlakken! Heb sinds vandaag weer een fiets! Geen roze dit keer hihi. Mocht hem lenen en Xiao Fei is hem zelfs komen brengen. Als dat niet aardig is! En vanaf morgen staan er op het kantoor ook vaste pc's, dus conflicten met dubbele Dropbox-accounts op één laptop hoeven dan ook niet meer voor te komen. Tijdens de vorige drie maanden was het niet erg om te dealen met computerbeperkingen, maar als er dingen moeten gebeuren wordt het toch vervelender. Bijzondere ontdekkingsverhalen heb ik dit keer niet. Geen Yangshuo, geen Ocean Park of tempelbezoeken, maar gewoon 'settelen'. Ik heb gelezen over de nieuwe ecologische stad die naast Chengdu gebouwd moet worden (http://smithgill.com/work/tianfu_ecological_city/) en ik wil mij daar eens meer in verdiepen. Klinkt heel interessant! Toch een beetje Masdar City, maar dan in de buurt ;)

  • 26 Mei 2014 - 08:37

    RO:

    oh oh settelen. Lekker!

  • 29 Mei 2014 - 19:58

    Daphne:

    Heey chicky, hoe issie? Ik had het even druk rond vakantie enzo, maar ik heb nu net even je hele blog gelezen, foto's bekeken. M'n pc wilde alleen je fimpje niet afspelen maar dat kan aan mijn bespamde pc liggen. Leuk ook om foto's van je appartement te zien! Inderdaad bijna jarig! Ga je het daar nog een beetje vieren? Hoe gaat het met het opzetten van jullie project? Grappig katjangkaas. Clemmens had vroeger een vriend die altijd Katjang genoemd werd. Ben je al een beetje gewend inmiddels? Hier gaat het goed. Clemmens en ik gaan a.s. donderdag naar Turkije. Kheb er veel zin in. Succes weer chicky!!

    XXX Daph

  • 30 Mei 2014 - 04:54

    Sylvana In Chengdu:

    Filmpje wilt volgens mij nergens afspelen :( Zo jammer, hij is zo grappig. Maarja. Weet je wat katjang betekend dan? Heel veel plezier in Side! Geniet er van, het is er leuk! Er is een mooie fotoshoot setting net buiten het oude centrum ;-D Groetjes aan Clemmens and have fun! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

China 2.0

Chengdu, here I am!

Recente Reisverslagen:

27 September 2014

Seven months in China (2014)

03 September 2014

Op grote hoogte

07 Augustus 2014

My personal homestay & keuzes

08 Juli 2014

De tweede keer 'voor het eerst'

28 Juni 2014

9 dagen 'alleen'
Sylvana

Actief sinds 06 Mei 2014
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 11660

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 22 December 2014

China 2.0

Landen bezocht: